Forum Gospodarka Przestrzenna Gr.8 AE Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Wyklad 13.10.2008

 
Odpowiedz do tematu    Forum Gospodarka Przestrzenna Gr.8 AE Strona Główna » Metodyka Biznes Planu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Wyklad 13.10.2008
Autor Wiadomość
Gość






Post Wyklad 13.10.2008
Wyklad 1
Metodyka biznessplanu wyklad 1, 13.10.2008
dr Grzegorz Głód, konsultacje poniedzialek przed wykladem od 8.30, srody od 10.30 do 11.30 w sali 411B, [link widoczny dla zalogowanych]

Tresc przedmiotu:
1. istota biznes planu, biznes plan jako narzedzie planowania
2. rodzaje biznes planu
3. Zasady sporzadzania biznes planu z uwzglednieniem wymogow instytucji udzielajacych wsparcia fianansowego
4. Metodyka poszczegolnych czesci biznes planu
5. Projekcja finansowa
6. Analiza wrazliwosci
7. Elementy planowania scenariuszowego


Zaliczenie: stworzenie biznes planu. wyklad 3 listopada zadeklarowac temat.

Literatura przedmiotu:
Biznesplan: zastosowania i przyklady/ Zbigniew Pawlak, Warszawa Poltex 2001
Podejmowanie decyzji menadżerskich/ henryk Bieniok, Henryk Halama, Marian Ingram- Wyd.2 Katowice wydaw. AE,2006
Biznesplan/Ewa Pilar, Jerzy Skrzypek- Wyd.3 rozsz. Warszawa Poltex 2004
Biznes plan: jak go budowac i analizowac?: podrecznik/ Krzystof Opolski, Krzysztof Wasniewski- Warszawa CeDeWu, 2007

Menadzzer przyszlosci (musi):
- zarzadzac przez cele (celowosc tworzenia biznes planu)
- podejmowac wieksze ryzyko (podejmowac ryzoko ktorej jestesmy okreslic w stanie i nim zarzadzac)
- byc zdolnym do podejmowania decyzji strategicznych (biznes plan musi nosic znamiona horyzontu nie tylko opisowego)
- byc zdolnym do tworzenia zespolow (tworzone razem w grupie, osoby utozsamiaja sie z planem)
- byc zdolnym do szybkiego przekazywania informacji (szybkie generowanie informacji potrzebnych do dzialania w otoczeniu)
- widziec biznes w calosci

Zarzadzanie
Zestaw dzialan(obejmujacych planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, to jest kierowanie ludzmi, i kontrolowanie) skierowanych na zasoby organizacji( ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiagniecia celow organizacji w sposob sprawny i skuteczny.

Planowanie
Planowanie jest procesem definiowania celow oraz okreslania skutecznych i adekwatnych do przyszlych warunkow dzialania, srodkow i ich osiagania.



Projekt i wybor srodkow dzialania " jaka droge wybrac"

Diagnoza terazniejszosci "gdzie jestesmy" wizja przyszlosci " dokad idziemy"

Stosowanie sie do zasad planowanie nie zapewnia automatycznego osiagania sukcesow w dzialalnoscvi gospodarczej. Aby uniknac typowych bledow, popelnianych w trakcie kontruowania planow, nalezy:
- Zaniechac sporzadzania planow dla samego planowania
- Planowac osiaganie celow, a nie koncentrowac sie na procedurach
- Planowac dzialania przyszle, a nie terazniejsze
- Zaspokajac lub tworzyc potrzeby rynku, a nie planowac dyslokacje zasobow
- Zawsze myslec strategicznie a w konsekwencji planowac strategicznie

Cechy procesu planowania:
- Sformalizowanie
- Zorientowanie na otoczenie
- Adaptacyjnosc
- Zlozonosc
- Kosztownosc
- Umozliwienie kontroli przejscia miedzy stanem obecnym z zamierzonym
- Zmniejszenie prawdopodobienstwa bledow w dzialaniu
- Usprawnienie procesu podejmowania decyzji

Rodzaje planow w przedsiebiorstwie:
- Plany startegiczne
- Plany stale obowiazujace
- Biznes plan
- Plany operacyjne

Cel jest rozumiany jako pewien pozadany przyszly stan rzeczy ukierunkowujacy dzialania i wyznaczajacy ich strukture:
Cele pelnia w przedsiebiorstwie cztery istotne funkcje:
1. Stanowia wskazowke i nadaja jednolity kierunek dzialaniom pracownikow firmy
2. Praktyka ich ustalaia wplywa na planowanie
3. Moga byc zrodlem motywacji dla pracownikow firmy
4. Stanowia skuteczny mechanizm oceny i kontroli

Cele przedsiebiorstwa powinny byc:
- Mierzalne za pomoca wskaznikow dajacych sie praktycznie obliczyc i porownac
- Zrozumiale nie tylko dla kierownictwa poszczegolnych szczebli, ale i dla wykonawcow
- Realistyczne, czyli mozliwe do osiagniecia z zachowaniem starannosci i zaangazowania, lecz nie przekraczajace mozliwosci kadry kierowniczej i pracownikow oraz uwzgledniajace realia, w ktorych funkcjonuje przedsiebiorstwo
- Mozliwe do zaakcptowania to znaczy tak sformylowane by skutecznie motywowaly i dawaly szanse na samorealizacje wszystkich zaagazowanym w nie uczestnikom
- Spojne wewnetrznie i wzajemnie niesprzeczne, a w przypadku kolizji- opatrzone wskazaniem priorytetu( co najpierw a co pozniej)
- elastyczne

uwzgledniajace grupy interesow
- Klientow- innowacyjnosc bogactwo asortymentu jako produktu, ceny
- pracownikow- poziom wynagrodzen zadowolenie z pracy, pewnosc zatrudnienia, mozliwosc awansu, swiadczenia socjalne
- Wlasccieli przedsiebiorstwa- wzrost wartosci dywidendy, wzrost wartyosci rynkowej inwestycji
- banki i inne instycuje finansowe
- dostaawcow- terminowosc zaplaty, budowa lojalnosci nabywcy, skala sprzedazy
- wladzy- spojnosc dzialania firmy z polityka gospodarcza kraju, ochrona srodowiska,
- konkurencji- ograniczenie ekspansji, utrata przewagi konkurencyjnej przez rywala
- spoleczzenstwa- wspieranie inicjatywy w zakresie rozwoju edukacji itp
Śro 13:21, 24 Gru 2008
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Gospodarka Przestrzenna Gr.8 AE Strona Główna » Metodyka Biznes Planu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin